søndag, august 2

Du verden så fort en måned kan gå!

Da sitter vi igjen på et hotell i Mexico City. Nesten en måned siden vi var her sist. Det har gått fort, men for en fantastisk ferie dette har vært.

Dette er virkelig en fasinerende by fremdeles, og jeg har faktisk bidratt til at en skopusser har kunne ta seg noen velfortjente fridager. Jeg går fremdeles rundt i de slitte svarte Adidas skinnskoene, og hadde vel egentlig ikke planlagt å pusse dem, men da skopusseren satt i leggen min som en ilsint terrier, følte jeg egentlig ikke at jeg hadde noe større valg. Han satte grundig igang, så for høflighets skyld tenkte jeg at jeg skulle gi han 20 pesos for jobben (10kr). Da forteller han at bare tuppen kostet 20 pesos, og siden han hadde pusset hele skoen ble det 40 pesos. Jeg var dum nok til å si "hæ", og da hadde prisen fordoblet seg på et halvt sekund, og det kostet nå 80 pesos for hele skoen. Jeg "hæ'er" igjen, og da var prisen 160 pesos siden jeg hadde 2 sko. Jeg fikk pruta det ned til 100 pesos og kom meg unna.

Vi gikk forøvrig på en finere resturant igår. Jeg endte opp med enchiladas mexicana, somvar fantastiske enchiladas fylt med salsa og kylling. Marthe prøvde seg på enchiladas con mole poblano, som var enchiladas med kylling og sjokoladesaus. hehe.. så vi var ikke helt enige i om maten på resturanten var god. (men hun spiste opp)

Før vi dro hit til Mexico City dykket vi med haier i Blue Hole i Belize. Overaskende kjedelig, til tross for en svært heftig nitrogenrus på oss begge (40m).

Vi prøver desperat å fylle dagene her i Mexico City med noe nyttig, siden vi vil at ferien skal vare maks! I dag har vi bare gått rundt og kjøpt suvernirer siden vi har glemt dette frem til nå!

¡Hasta Luego!




Palmer på Caye caulker



Gjør oppmerksom på 5 meter sikt!



Ikke mye lys på 40 meter



Marthe med venner(?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar